افزایش تولید فولاد جهانی هم زمان با کاهش تولید فولاد چین در سال ۲۰۲۲
  • 23 آذر 1400 ساعت: 14:06
  • شناسه : 6619
    بازدید 156
    2

    شرکت رتبه بندی اعتباری فیچ که یک شرکت امریکایی و جزو سه شرکت برتر رتبه‌بندی اعتباری در جهان است، طی آخرین مقالات خود پیشبینی کرده است که در سال ۲۰۲۲ تولید جهانی فولاد همچنان در سطح بالایی قرار خواهد داشت اگرچه درصد سود فولادسازان با کاهش مواجه شده است اما آنها همچنان از این حاشیه […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    شرکت رتبه بندی اعتباری فیچ که یک شرکت امریکایی و جزو سه شرکت برتر رتبه‌بندی اعتباری در جهان است، طی آخرین مقالات خود پیشبینی کرده است که در سال ۲۰۲۲ تولید جهانی فولاد همچنان در سطح بالایی قرار خواهد داشت اگرچه درصد سود فولادسازان با کاهش مواجه شده است اما آنها همچنان از این حاشیه سود بهره مند خواهند بود.

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، فیچ ادعا کرده که در سال آینده تولید فولاد چین کاهش خواهد داشت.

    بر اساس گزارشی که انجمن جهانی فولاد منتشر کرده، انتظار میرود تولید جهانی فولاد (به جز چین) در سال ۲۰۲۲ رشدی ۵ درصدی داشته باشد همانگونه که در سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش تولید فولاد نسبت به قبل از همه گیری بیماری کرونا بودیم.

    فیچ به کاهش تک رقمی تولید فولاد چین در سال ۲۰۲۲ تا مرز ۱ میلیارد تن اشاره کرده است که البته پیشبینی کرده که با تولید بیشتر و هزینه های زیرساختی می توان تقاضای ناشی از کندی بخش املاک را جبران کرد.

    مرتبط با چهاردهمین برنامه اقتصادی پنج‌ساله ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵، علی رغم اینکه دولت چین اعلام کرد که تولید فولاد خام این کشور در سال ۲۰۲۱ باید کاهش یابد، تولید فولادسازان چین در سه‌ماهه دوم سال ۲۱ به بالاترین حد خود رسید که این امر آنهارا مجبور به خریداری سنگ آهن برای حفظ روند تولید در نیمسال دوم سال ۲۰۲۱ کرد.

    دولت چین در می ۲۰۲۱، تخفیف ۱۳ درصدی مالیات بر ارزش افزوده صادراتی را برای محصولات تمام شده فولادی لغو کرد و در ماه جولای برای اجرای این سیاست، کاهش تولید را در پیش گرفت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.