کاهش ۱۸ درصدی مصرف ظاهری فولاد کشور در ۸ ماه اول سال
  • 1 دی 1400 ساعت: 13:20
  • شناسه : 7171
    بازدید 121
    0

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، طبق گزارشی که توسط انجمن فولاد براساس آماری که در بازه 8 ماهه اول سال جاری منتشر کرده است، مصرف ظاهری فولاد میانی که شامل بیلت و بلوم و اسلب میباشد، به ۱۳ میلیون و ۷۳۳ هزار تن رسیده است که با کاهش 18 درصدی مواجه بوده است. در بخش […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، طبق گزارشی که توسط انجمن فولاد براساس آماری که در بازه 8 ماهه اول سال جاری منتشر کرده است، مصرف ظاهری فولاد میانی که شامل بیلت و بلوم و اسلب میباشد، به ۱۳ میلیون و ۷۳۳ هزار تن رسیده است که با کاهش 18 درصدی مواجه بوده است.

    در بخش فولاد میانی، ۷ میلیون و ۷۴۱ هزار تن مربوط به مصرف بیلت و بوم و در رابطه با اسلب، سهم مصرف ۵ میلیون و ۹۹۲ هزار تن است.

    در مصرف ظاهری بیلت و بوم شاهد کاهش 22 درصدی بودیم و در مصرف اسلب کاهشی 12 درصدی داشتیم.

    در گزارش آماری منتشر شده انجمن فولاد، مصرف مقاطع تخت و طویل فولادی به ترتیب کاهش 10 و 12 درصدی داشتند.

    از میزان کل مصرف مقاطع تخت فولادی که ۴ میلیون و ۷۱۶ هزار تن بوده است، سهم ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار به ترتیب ۵ میلیون و ۵۰۵ هزار تن، ۱ میلیون و ۸۱۷ هزار تن، ۹۰۶ هزار تن بوده است که با توجه به این میزان مصرف، مصرف ورق گرم کاهش ۱۲ درصدی، ورق سرد کاهش ۷ درصدی و ورق پوششدار کاهش ۷ درصدی داشته اند.

    در بخش مصرف ظاهری مقاطع طویل، تیرآهن ما مقدار مصرف ۷۲۳ هزار تن و در مقایسه با سال قبل در این بازه 8 ماهه کاهش 4 درصدی داشته است.

    در مصرف ظاهری نبشی، ناودانی و سایر مقاطع طویل فولادی شاهد کاهش ۱ درصدی بودیم.

    مصرف ظاهری میلگرد نسبت به سایر مقاطع طویل نام برده شده، با مصرف ۴ میلیون و ۴۹۸ هزار تن، با رشد منفی بیشتری همراه بوده و به 14 درصد رسیده است.

    بر اساس این گزارش، مصرف آهن اسفنجی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با کاهش 5 درصدی میزان آن به ۱۹ میلیون و ۲۴۱ هزار تن رسیده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.