مشکلات صنایع فولادی با ممنوعیت واردات ماشین‌آلات معدنی
  • 6 دی 1400 ساعت: 13:16
  • شناسه : 7306
    بازدید 294
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محسن نجاتی رئیس هیات مدیره شرکت فروآلیاژ کاویان تهران اظهار داشت: ماشین آلات صنعتی داخل کشور با توجه به برخورداری از کیفیت پایین، توانایی برطرف کردن نیازهای اساسی تولیدکنندگان، فولادسازان و معدنکاران را ندارند. ماشین آلات صنعتی تولید داخل که تامین کننده بخشی از نیازهای تولیدکنندگان است، از مواد مرغوب […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، محسن نجاتی رئیس هیات مدیره شرکت فروآلیاژ کاویان تهران اظهار داشت:

    ماشین آلات صنعتی داخل کشور با توجه به برخورداری از کیفیت پایین، توانایی برطرف کردن نیازهای اساسی تولیدکنندگان، فولادسازان و معدنکاران را ندارند.

    ماشین آلات صنعتی تولید داخل که تامین کننده بخشی از نیازهای تولیدکنندگان است، از مواد مرغوب و با کیفیتی ساخته نشده اند و صرفا بخش کوچکی از نیازها و مشکلات  فعالان صنعتی را بر طرف می کنند اما به طور کلی موانعی را در زنجیره فولاد ایجاد میکنند.

    وی افزود: با ممنوعیت واردات نمی توان سطح کیفی ماشین آلات داخلی را افزایش داد، بلکه با واردات اصولی و کنترل شده می توان در راه افزایش کیفیت تولیدات داخلی قدم برداشت.

    فناوری ماشین آلات معدنی از جمله در حوزه استخراج، اکتشاف و حتی ماشین آلاتی مثل لودر و بولدوزر بسیار ضعیف است و سطح کیفی قابل قبولی ندارند.

    نجاتی خاطرنشان کرد: اگر چه قیمت ماشین آلات وارداتی و خارجی صنایع معدنی در مقایسه با تولیدات مشابه داخلی گران تر است، اما کیفیت بالاتری در تولید، استخراج و اکتشاف دارند و این امکان را به ما می دهند که در مدت زمانی کمتر، میزان فعالیت معدنی بیشتری انجام دهیم.

    وی در انتها افزود:

    ممنوعیت واردات ماشین آلات نمیتواند بستری را برای تقویت صنعت داخلی فراهم کند و در شرایطی ممکن است باعث کاهش تولید و بهره وری در شرکت و کارخانجات تولیدی شود. سیاست اتخاذ شده برای این موضوع بی شباهت به ممنوعیت واردات خودرو خارجی نمی باشد. این امر باعث افزایش کیفیت تولیدات خودرو داخلی نشده و مردم چاره ای جز خرید همان محصولات انحصاری داخل را ندارند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.