روند رو به رشد تولید و فروش ذوب آهن اصفهان
  • 18 دی 1400 ساعت: 13:26
  • شناسه : 7738
    بازدید 359
    2

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: این شرکت با برنامه ریزی مناسب و تمرکز در بخش های  فروش محصولات صنعتی، تولید و صادرات، توانست در سال گذشته پس از 3 سال فراز و نشیب، سود خود را به ۱۵ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال برساند. […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: این شرکت با برنامه ریزی مناسب و تمرکز در بخش های  فروش محصولات صنعتی، تولید و صادرات، توانست در سال گذشته پس از 3 سال فراز و نشیب، سود خود را به ۱۵ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال برساند.

    این شرکت در سال 99 نیز توانسته بود به میزان ۲۴۵ درصد سود بیشتر نسبت به سال 98 داشته باشد.

    ذوب آهن توانست پس از 10 سال به ثبات در سوددهی برسد و با خارج شدن از زیان انباشته در سال 99، با شرایط مناسبی که بوجود آمد، توانست در سال 1400پیوستن از فرابورس به بورس را عملیاتی کند.

    در 6 ماه اول سال جاری، برای اولین بار حاشیه سود این شرکت از 12 درصد عبور کرد و توانست با افزایش ۱۹۵ درصدی به سود بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برسد.

    البته بخش عمده این افزایش سود به دلیل تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و رشد صادرات بوده است و تورم و افزایش قیمت ارز، سهمی 30 درصدی از این افزایش سود داشته است.

    وی در ادامه در رابطه با دست آوردهای این شرکت به موارد زیر اشاره کرد:

    • تولید انبوه ریل مطابق استاندارد جهانی
    • تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر همچون ورق سازه های فولادی، آرک معدن، تیرآهن بال پهن و …
    • استفاده از پساب به جای برداشت آب از رودخانه برای پروژه های مختلف
    • توسعه صادرات که سبب دستیابی به مدال افتخار ملی صادرات شد

     یزدی زاده ادامه داد: در 9 ماهه گذشته این شرکت علی رغم مشکلات ناشی از تامین مواد اولیه و کمبود آب، تا پایان آذرماه امسال، این شرکت با روند رو به رشدی که در فروش داشت و همچنین افزایش تولید در بیشتر بخش های تولیدی، موفق به تولید ۲ میلیون و ۵۴ هزار و ۷۰۰ تن چدن مذاب شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد را نشان می دهد.

    وی افزود: در تولید کک خشک، آگلومره، فولاد خام و شمش آماده به ترتیب شاهد رشد 3، 4، 5 و3 درصدی در 9 ماه نخست سال جاری بودیم.

    به منظور برنامه ریزی هایی که برای افزایش تولید و فروش محصولات صورت گرفته بود، توانستیم در 9 ماهه نخست سال جاری تولید کلاف را به به ۱۲۶ هزار و ۸۸۷ تن برسانیم که این میزان حدود 10 برابر سال گذشته است. همچنین این شرکت توانست  در ۹ ماهه منتهی به آذر ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، ۹۲ درصد افزایش در بخش تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.