برنامه چین برای افزایش تولید سنگ آهن و استفاده از قراضه
  • 19 بهمن 1400 ساعت: 12:51
  • شناسه : 8830
    بازدید 100
    1

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان قصد دارد تولید سنگ‌آهن و استفاده از ضایعات و قراضه فولادی را به منظور تولید محصولاتی با کیفیت بیشتر، افزایش دهد. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) در بیانیه‌ای مشترک با نهاد برنامه‌ریز دولتی و تنظیم‌کننده محیط زیست، از تمایل و برنامه […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان قصد دارد تولید سنگ‌آهن و استفاده از ضایعات و قراضه فولادی را به منظور تولید محصولاتی با کیفیت بیشتر، افزایش دهد.

    وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) در بیانیه‌ای مشترک با نهاد برنامه‌ریز دولتی و تنظیم‌کننده محیط زیست، از تمایل و برنامه های خود مبنی بر بازسازی و تجدید ساختار در بخش فولاد خبر داد.

    بر اساس این بیانیه، تا سال 2025، بیش از ۸۰ درصد ظرفیت فولاد این کشور باید اصلاحاتی مبنی بر کاهش آلایندگی را اعمال کنند و تا سال 2030 این میزان به حداکثر ظرفیت خود برسد.

    طبق برنامه ریزی هایی که انجام شده، کشور چین قصد دارد سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون تن ضایعات فولادی را برای تأمین صنعت آهن خود تا سال ۲۰۲۵ جمع‌آوری کند.

    یک موسسه مشاوره تحت حمایت دولت چین تخمین زده بود که عرضه قراضه فولاد در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۶۰ میلیون تن باشد.

    پیرو این اهداف، کوره‌های قوس الکتریکی (EAF) تا سال ۲۰۲۵، افزایش تولیدی بیش از  ۱۵ درصد از کل تولید فولاد خام را شاهد خواهند بود.

    این در حالی است که در سال 2020، تولید از کوره‌های قوس الکتریکی حدود ۱۰ درصد از کل تولید فولاد چین را به خود اختصاص داده بود.

    از این رو این اهداف در مقایسه با پیش‌نویس طرحی که در پایان سال ۲۰۲۰ توسط MIIT منتشر شد، کمی دور از انتظار بودند که در رابطه با همین موضوع Zhuo Guiqiu، تحلیلگر Jinrui Capital گفت: تغییرات به وجود آمده در این طرح در مقایسه با پیش‌نویس آن احتمالاً به این دلیل است که مقامات می‌خواهند با احتیاط بیشتری عمل کنند.

    در نیمه دوم سال 2021، شاهد کمبود زغال‌سنگ در کشور چین بودیم که بخش گسترده ای از صنعت چین را با مشکل مواجه کرد و در ادامه این موضوع بخش فولاد را مجبور کرد در مورد تغییر به سمت EAF کمی مردد باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.