بیکاری فروشندگان آهن به علت مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی
  • 1 اسفند 1400 ساعت: 12:58
  • شناسه : 9133
    بازدید 825
    6

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، کوروش امیری رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان کرمانشاه در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه صنفی آهن فروشان گفت: در حال حاضر با توجه به ضریب 9درصدی مالیات بر ارزش افزوده، اتحادیه صنفی آهن فروشان نیاز به یک اصلاح مالیاتی دارد و باید مانند گذشته درصد مالیات به 6 […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، کوروش امیری رئیس اتحادیه آهن‌فروشان استان کرمانشاه در رابطه با موضوع مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه صنفی آهن فروشان گفت:

    در حال حاضر با توجه به ضریب 9درصدی مالیات بر ارزش افزوده، اتحادیه صنفی آهن فروشان نیاز به یک اصلاح مالیاتی دارد و باید مانند گذشته درصد مالیات به 6 برسد زیرا با توجه به سنگینی آهن و رقمهای بالای آن، توان پرداخت برای اعضا فراهم نیست.

    وی افزود: خواسته اعضای اتحادیه آهن و فولاد این است که مانند گذشته ۶درصد از سود مالیات صنفی خود را بپردازند اما مسئولان مربوطه، نرخ مالیات بر ارزش افزوده را ۹ درصد قرارداده اند که پرداخت آن برای اعضای اتحادیه بسیار سخت است.

    با توجه به درصد مالیاتی که در حال حاضر باید پرداخت شود، میزان مالیات از میزان درآمد هم پیشی گرفته و امکان فعالیت برای افراد این بخش را غیر ممکن کرده است.

    این در حالی است که اعضای اتحادیه صنفی فروشندگان آهن و فولاد علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی، مالیات بر مشاغل را نیز پرداخت می کنند و در واقع سود باقی مانده برای آنها بسیار اندک می باشد.

    امیری در رابطه با اصلاح مالیات بر ارزش افزوده فعالان صنفی طلا و جواهر، گفت: موضوع مالیات بر ارزش افزوده اتحادیه صنفی آهن فروشان نیز باید همانند اتحادیه صنف طلا و جواهر اصلاح مالیاتی شود. از آنجایی که این شیوه پرداخت مالیات در حال حاضر تبدیل به قانون شده است، قابل حذف نیست ولی با اصلاح آن می توان از تعطیلی و ضرر این صنف در مواقع رکود، جلوگیری کرد.

    وی در انتها تاکید کرد: اعضای اتحادیه صنفی فروشندگان آهن و فولاد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست دارند که با اصلاح مالیات بر ارزش افزوده، فعالیت شغلی صنف اهن و فولاد را هموار و شرایط کسب و کار آنها را تسهیل کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.