ظرفیت تولید فولاد استان گیلان
  • 5 اسفند 1400 ساعت: 13:13
  • شناسه : 9188
    بازدید 3845
    2

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، مهرداد طهیری رئیس اتحادیه صنفی توزیع کنندگان، آهن فروشان و آهن کاران استان گیلان اظهار داشت: سالانه ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار تن انواع صنایع فولادی از جمله شمش فولاد، میلگرد و ورق های فولادی از طریق هشت واحد فعال صنایع فولادی و نوردی موجود در استان گیلان تولید می […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، مهرداد طهیری رئیس اتحادیه صنفی توزیع کنندگان، آهن فروشان و آهن کاران استان گیلان اظهار داشت:

    سالانه ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار تن انواع صنایع فولادی از جمله شمش فولاد، میلگرد و ورق های فولادی از طریق هشت واحد فعال صنایع فولادی و نوردی موجود در استان گیلان تولید می شوند.

    بخش گسترده ای از نیاز صنایع پائین دستی کشور مثل خودروسازی، صنایع نظامی، دریایی، ساخت ادوات کشاورزی و صنعت ساختمان از طریق محصولات همین 8 شرکت تامین می شود.

    وی در ادامه افزود: با وجود اینکه در گیلان ۵۶ معدن فعال وجود دارد، ولی در این استان سنگ آهن که ماده اولیه معدنی صنعت فولاد به حساب می آید، وجود ندارد از این رو مواد اولیه واحدهای تولیدی فولادی گیلان از فولاد مبارکه اصفهان، فولاد هرمزگان و خوزستان تامین می شود.

    وی ضمن اشاره به شرکت های موجود در استان گیلان گفت: پس از فولاد مبارکه و در بخش خصوصی، مجتمع فولاد گیلان، بزرگترین تولید کننده فولاد در کشور است که در بخش تولید، جایگاه دوم را بین بیشترین تولید کنندگان کشور به خود اختصاص داده است.

    مجتمع فولاد گیلان از سه بخش تولیدی نورد گرم، نورد سرد و گالوانیزه تشکیل شده است که این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده بخش خصوصی، دارای ظرفیت تولید سالیانه ۵/۲میلیون تن و ۸۰۰ هزار تنی به ترتیب در بخش های نورد گرم و نورد سرد می باشد.

    وی در انتها افزود: از شرکت های فولاد آناهیتا، حسن رود، امیر کبیر و ذوب گیلان می توان به عنوان سایر واحدهای تولید کننده محصولات فولادی در استان گیلان نام برد که تمام محصولات فولادی و نوردی این شرکت ها، در کل کشور توزیع می شود و تامین کننده بخشی بزرگی از نیازهای دیگر استان ها می باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.