واردات تجهیزات معدنی در دستور کار وزارت صمت
  • 9 اسفند 1400 ساعت: 13:20
  • شناسه : 9232
    بازدید 169
    2

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو، اظهار داشت: اگر چه با توجه به توانایی های حال حاضر کشور، قسمتی از تقاضای معادن از طریق ماشین آلات داخل تامین می شود، ولی در این زمینه محدودیت هایی برای تجهیز ماشین آلات معدنی داریم و از این رو قراردادهای زیادی […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو، اظهار داشت:

    اگر چه با توجه به توانایی های حال حاضر کشور، قسمتی از تقاضای معادن از طریق ماشین آلات داخل تامین می شود، ولی در این زمینه محدودیت هایی برای تجهیز ماشین آلات معدنی داریم و از این رو قراردادهای زیادی با شرکت های خارجی منعقد شده است.

    وی در رابطه با اظهارات وزیرصمت مبنی برحذف شرط عملکرد معادن برای واردات ماشین آلات گفت:

    در چند ماه اخیر شاهد پیشرفت هایی در زمینه عقد قرارداد و صدور مجوز برای واردات تجهیزات و ماشین آلات معادن که در داخل تولید نمی‌شوند، بودیم.

    صباغ در ادامه گفت: “صنعت نباید مانع توسعه صنعت باشد”، این جمله ای است که وزیر صمت در اظهارات اخیر خود به آن اشاره کرد. این جمله به این معنا است که صنایع کشور باید تکمیل کننده یکدیگر باشند. در کشور باید شرایطی بوجود آید که صنایع توسط یکدیگر حمایت و پشتیبانی شوند تا جامعه صنعتی کشور بتواند حداکثر بهره‌وری را از ظرفیت‌ها داشته باشد.

    وی در ادامه افزود: تامین تجهیزات و ماشین آلات معدنی و صنعتی از یک سو باعث توسعه و پیشرفت معادن و استفاده حداکثری از مواد استخراجی خواهد شد، و از سوی دیگر بستری را فراهم می کند تا صنعتگران و معدنکاران بتوانند با حداقل هزینه به صورت حداکثری از ذخایر معدنی برداشت داشته باشند.

    این مدیر اقتصادی در انتها گفت: ساخت ماشین آلات صنعتی و معدنی در حوزه فعالیت ایمیدرو قرار نمی گیرد و صرفا مدیریت کلان صنایع معدنی برعهده این شرکت می باشد، اما ایمیدرو تجربه بومی‌سازی فولاد خوزستان را مستند سازی می کند و آن تجربه را در اختیار دیگر شرکت‌های فولادی قرار می‌دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.