تاثیر بحران اوکراین بر صنعت فولاد
  • 11 اسفند 1400 ساعت: 13:23
  • شناسه : 9267
    بازدید 155
    2

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، علی جبل عاملی کارشناس اقتصادی، اظهار داشت: از آنجایی که روسیه و اوکراین از تولید کنندگان اصلی فلزاتی مانند نیکل، مس و آهن در جهان به حساب می آیند، به علت شرایط حال حاضر و احتمال تحریم روسیه، قیمت این فلزات با افزایش همراه بوده است. وی در ادامه گفت: […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، علی جبل عاملی کارشناس اقتصادی، اظهار داشت:

    از آنجایی که روسیه و اوکراین از تولید کنندگان اصلی فلزاتی مانند نیکل، مس و آهن در جهان به حساب می آیند، به علت شرایط حال حاضر و احتمال تحریم روسیه، قیمت این فلزات با افزایش همراه بوده است.

    وی در ادامه گفت: اگر چه این کشورها به صورت عمده وارداتی از غرب ندارند اما آنها تامین کنندگان ضروری مواد خام و انرژی برای بسیاری از زنجیره ها هستند و قطعا این شرایط، تهدیدی برای زنجیره تامین کالا و انرژی محسوب می‌شود.

    در شرایط مشابه، شرکت های بزرگ هواپیمایی چون بویینگ آمریکا و ایرباس فرانسه برای تامین مواد اولیه خود به روسیه وابسته هستند.

    به طور کلی صنایع هوا و فضای اروپا و بریتانیا وابستگی زیادی به تیتانیوم روسیه دارند و طبیعتا قطع همکاری این کشورها کمبودهای احتمالی و افزایش قیمت محصولات و مواد اولیه فلزی را در پی خواهد داشت.

    این کارشناس اقتصادی گفت: زنجیره فولاد یکی از بخش هایی است که به صورت مستقیم تحت تاثیر این درگیری ها قرار خواهد گرفت. از آنجایی که اوکراین و روسیه یکی از صادرکنندگان اصلی منگنز و سنگ آهن هستند، ادامه این درگیری ها و کمبود مواد اولیه، فولادسازان مناطقی مانند هند را با مشکل رو به رو خواهد کرد و افزایش قیمت ها را در پی خواهد داشت.

    در بخش تولید فولاد، روسیه نیز همانند اعضای اتحادیه اروپا، ظرفیت بالایی در این زمینه دارد که از کل میزان تولیدات خود نیمی را به کشورهای اروپایی صادر می‌کند که قطعا ادامه روند جنگ، این بازارها را هم مختل خواهد کرد.

    جبل عاملی در انتها افزود: علاوه بر اینکه انتظارات ناشی از جنگ اوکراین و تحریم های روسیه افزایش عمومی قیمت های کامودیتی را در پی داشته است، عواملی مانند کمبود برق ، هزینه های انرژی و محدودیت های زیست محیطی چین باعث افزایش قیمت ها در هفته های گذشته شدند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.