تحریم صنعت فولاد بلاروس، در دستور کار اتحادیه اروپا
  • 12 اسفند 1400 ساعت: 13:27
  • شناسه : 9285
    بازدید 112
    3

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز و به نقل از خبرگزاری رویترز، به دلیل حمایت های بلاروس از روسیه در حمله به اوکراین، اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی از جمله ممنوعیت صادرات ماشین‌آلات به مینسک را تصویب کرده است. به گفته نماینده فرانسه در اتحادیه اروپا، تحریم‌های اقتصادی و بروزرسانی فهرست‌ مقامات بلاروس و ارتش دخیل در […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز و به نقل از خبرگزاری رویترز، به دلیل حمایت های بلاروس از روسیه در حمله به اوکراین، اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی از جمله ممنوعیت صادرات ماشین‌آلات به مینسک را تصویب کرده است.

    به گفته نماینده فرانسه در اتحادیه اروپا، تحریم‌های اقتصادی و بروزرسانی فهرست‌ مقامات بلاروس و ارتش دخیل در تجاوز روسیه به اوکراین، از جمله اقداماتی هستند که در دستور کار اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

    بر اساس این گزارش، صنایعی از قبیل چوب و فولاد به طور ویژه ای از این اقدامات آسیب خواهند دید.

    یک مقام اتحادیه اروپا پیرو این موضوع به رویترز گفت: به طور کلی از صادرات محصولاتی مانند ماشین‌آلات اتحادیه اروپا به بلاروس و واردات مواردی همچون سوخت‌های معدنی از این کشور جلوگیری خواهد شد.

    برخلاف روسیه، بانک های بلاروس همچنان از سیستم پرداخت‌های بین‌المللی سوئیفت استفاده میکنند که در آینده نزدیک دسترسی آنها به این سیستم قطع خواهد شد.

    در رابطه با زمان دقیق آغاز این اقدامات علیه بلاروس اطلاعاتی در دست نیست و رئیس اتحادیه اروپا در بیانیه خود بدون اشاره به این موارد گفت: آخرین اقدامات برای لازم‌الاجرا شدن در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر خواهد شد.

    پیشبینی می شود این تحریم ها سبب محدود کردن فروش پتاس، کود پتاسیم و صادرات کلیدی بلاروس شود.

    علی رغم اینکه در حال حاضر اتحادیه اروپا صادرات پتاس بلاروس را ممنوع کرده است، خبرها حاکی از آن است که مینسک توانسته است پتاس را از طریق کشورهای ثالث به اتحادیه اروپا صادر کند که البته رئیس اتحادیه اروپا پیرو این موضوع اظهار داشت که تحریم‌های جدید این امر را غیرممکن خواهند کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.