قیمت گذاری مواد اولیه زنجیره فولاد در بورس کالا
  • 15 اسفند 1400 ساعت: 13:26
  • شناسه : 9340
    بازدید 316
    5

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، بهرام شکوری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: بهترین ابزار برای کنترل بازار، تعرفه و قیمت گذاری می باشد. از این رو بورس کالا را نمی توان به عنوان بهترین مکان برای قیمت‌گذاری مواد اولیه زنجیره فولاد در نظر گرفت. با توجه به اینکه در حال حاضر دولت […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، بهرام شکوری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت:

    بهترین ابزار برای کنترل بازار، تعرفه و قیمت گذاری می باشد. از این رو بورس کالا را نمی توان به عنوان بهترین مکان برای قیمت‌گذاری مواد اولیه زنجیره فولاد در نظر گرفت.

    با توجه به اینکه در حال حاضر دولت در قیمت گذاری زنجیره فولاد دخالت می کند، نمی توان انتظار بهبود شرایط فعلی را داشت و این امر سبب می شود تا توازن قیمتی در زنجیره فولاد بهم بخورد.

    وی در ادامه گفت: به منظور بهبود شرایط زنجیره فولاد، نیاز است که دولت به بخش های مختلف زنجیره کمک کند تا تولیدکنندگان بتواند تولیدات خود را در بازار عرضه و مازاد آن را به بازارهای خارجی صادر کنند.

    شکوری پیرو این موضوع افزود: عرضه و تقاضای بازار فولاد باید به صورت پیوسته تحت نظارت دولت باشد تا در صورت کمبود در بخش عرضه و تغییر قیمت ها، دولت با کاهش تعرفه سبب واردات آن محصول و در نهایت، تعادل قیمتی در بازار شود. البته باید توجه داشت که این رویه نباید صرفا مختص بازار فولاد باشد و تمامی صنایع باید در زمینه عرضه و تقاضا تحت نظارت دولت باشند.

    وی در انتها در رابطه با سیاست های وزارت صمت گفت:

    وزارت صنعت، معدن و تجارت یک سیاست کلی را برای جلوگیری از خام فروشی و کنترل بازار در پیش گرفته است و این سیاست را بر روی صادرات تمام مواد معدنی اعمال کرده است. این رویه باعث ضرر در بسیاری از بخش ها می شود زیرا به طور مثال شاید این قانون در سنگ آهن مصداق داشته باشد اما در مورد سنگ‌های تزئینی مصداق ندارد و در مورد نفت و گاز هم چنین مسئله‌ای عملی نیست و طبیعتا باعث متضرر شدن فعالان این بخش ها خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.