افزایش نرخ حامل های انرژی به تنهایی چاره ساز صنعت نیست
  • 9 فروردین 1401 ساعت: 13:37
  • شناسه : 9863
    بازدید 90
    0

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، بهرام شکوری فعال اقتصادی، اظهار داشت: دولت به منظور واقعی کردن قیمت ها، قصد دارد در بودجه سال آینده نرخ حامل های انرژی را افزایش و یارانه ها را به صورت تدریجی کاهش دهد. علی رغم اینکه دولت بر این باور است که تخصیص یارانه انرژی به صنایع باعث کنترل […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، بهرام شکوری فعال اقتصادی، اظهار داشت:

    دولت به منظور واقعی کردن قیمت ها، قصد دارد در بودجه سال آینده نرخ حامل های انرژی را افزایش و یارانه ها را به صورت تدریجی کاهش دهد.

    علی رغم اینکه دولت بر این باور است که تخصیص یارانه انرژی به صنایع باعث کنترل و کاهش قیمت ها می شود، لازم به ذکر است که انرژی ارزان اگر در زمان مناسب به کارخانه ها نرسد، تعطیلی کارخانه ها و به دنبال آن افزایش هزینه های تولید را در پی خواهد داشت.

    وی در ادامه افزود: بهره سنگینی که در نظام بانکی کشور وجود دارد و عدم توانایی بانک ها در حمایت مالی تولیدکنندگان و مراوده مالی با نظام بانکی دیگر کشورها، از جمله مشکلات و نگرانی های تولیدکنندگان و فعالان صنعتی محسوب می شود.

    شکوری تصریح کرد: انرژی ارزان بدون زیر ساخت مناسب در بهبود شرایط تاثیری نخواهد داشت. به طور مثال اگر بنادر توسعه پیدا نکنند و فقط انرژی ارزان به صنعت داده شود ، صنعتگران باید هزینه حمل و نقل ۲ یا ۴ دلاری را ۲۵ دلار پرداخت کنند و اگر زیر ساخت ها توسعه پیدا نکند، قطعا تمام امتیازات یارانه انرژی که به فعالان و تولیدکنندگان داده می شود باید در خارج از ایران به طور چند برابری پرداخت شود.

    این فعال اقتصادی در انتها گفت: برنامه ریزی های دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی می تواند تا حدودی مشکلات را بر طرف کند اما این کار به تنهایی چاره ساز نخواهد بود و در مرحله اول باید به فکر توسعه ساختاری و زیربنایی صنعت کشور بود زیرا ادامه فعالیت فعالان اقتصادی با زیر ساخت های فعلی کشور هزینه های زیادی را برای تمام بخش ها در پی خواهد داشت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.