وضعیت جهانی تولید فولاد
  • 17 فروردین 1401 ساعت: 13:44
  • شناسه : 9991
    بازدید 1617
    0

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، کیوان جعفری کارشناس معدن در رابطه با وضعیت تولید فولاد در جهان اظهار داشت: با شروع سال جدید میلادی، شیوع کرونا در شرق آسیا و مخصوصا در کشورهایی مانند چین با افزایش همراه بود. کشورهای اروپایی مشکل رشد نرخ سوخت را داشتند که تمام این عوامل باعث کاهش تولید فولاد […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، کیوان جعفری کارشناس معدن در رابطه با وضعیت تولید فولاد در جهان اظهار داشت:

    با شروع سال جدید میلادی، شیوع کرونا در شرق آسیا و مخصوصا در کشورهایی مانند چین با افزایش همراه بود. کشورهای اروپایی مشکل رشد نرخ سوخت را داشتند که تمام این عوامل باعث کاهش تولید فولاد در سطح جهانی شد و از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین کاهش ظرفیت های تولیدی بیشتر نیز شده است.

    وی در ادامه گفت: به نتیجه رساندن طرح های توسعه ای و ایجاد توازن در بخش های مختلف نیاز به زمان دارد. بخش هایی مانند سنگ آهن و آهن اسفنجی نیازمند به توجه ویژه ای هستند.

    باید توجه داشت که اگر فولادسازی به بخش معدن ورود کرده است، فقط به رفع نیاز خود فکر نکند و بتواند اگر افزایش تولیدی در زمینه سنگ آهن دارد برای بقیه فولادسازان تامین خوراک کند.

    جعفری تصریح کرد: از کل ظرفیت ذخیره سنگ آهن در کشور، حدود 40 درصد آن هماتیت است که بالغ بر ۴ و نیم میلیارد تن می باشد اما متاسفانه در کشور فناوری جدیدی وجود ندارد که بتوانیم هماتیت را به منیتیت تبدیل کنیم نداریم.

    از آنجایی که قیمت جهانی سنگ آهن بالاتر از قیمت داخلی است، علی رغم نیاز زنجیره فولاد به واردات سنگ آهن، این واردات توجیه اقتصادی برای سرمایه گذار یا معدن دار یا واردکننده را ندارد.

    به منظور ارزآوری بیشتر به کشور، بهتر است بازار‌های جدیدی مانند فیلیپین و کشور‌های شرق اروپا که قیمت بیلت آنها ۸۰ دلار در تن از چین بالاتر است را تغذیه کنیم و امیدواریم که مانند گذشته فرصت های صادراتی را از دست ندهیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.