تشدید آشفتگی بازار فولاد در پی سیاست‌های ستاد تنظیم بازار
  • 3 تیر 1402 ساعت: 12:15
  • شناسه : 12572
    بازدید 257
    5
    نابسامانی ها در بازار آهن با راهکارهای ستاد تنظیم بازار در شرایط فعلی که دلار ثابت نیست و اغلب قیمت بالایی دارد و صادرات فولاد برای کشور یک نقطه بسیار مهم در تامین منابع ارزی در کشور است، نباید با سیاست‌های غلط از صادرات جلوگیری شود.
    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    حسن طاهری، کارشناس صنعت فولاد با اشاره به اینکه در سیاست‌های کلی کشور برای صنعت فولاد ایرادات بسیاری وجود دارد، اظهار داشت: می‌توان با تشکیل تشکل‌های فولادی، این مشکلات را به کمترین حد خود رساند.

    وی گفت: در شرایط فعلی که دلار ثابت نیست و اغلب قیمت بالایی دارد و صادرات فولاد برای کشور یک نقطه بسیار مهم در تامین منابع ارزی در کشور است، نباید با سیاست‌های غلط از صادرات جلوگیری شود.

    وی با اشاره به اینکه دولت در بسیاری از موضوعات از جمله امور اقتصادی و فنی نقش حمایتی و هدایتی را بر عهده دارد، عنوان کرد: در این برهه از زمان که کشور تحت تحریم و فشار بسیاری بر صنعت کشور حاکم است، دولت باید سیاست‌گذاری درستی را انجام دهد تا صنعتگران دچار مشکل نشوند.

    طاهری با بیان اینکه در شرایطی که کشور نیاز به بازارهای منطقه دارد، این بازارها تشنه صادرات محصولات فولادی ایران هستند، تصریح کرد: تولید محصولات بیش از نیاز داخل است. در این راستا، اخذ عوارض، بدون کارشناسی لازم، مانع از صدور محصولات و ارزآوری می شود.

    به گفته وی، بازارهای صادراتی به سختی به دست می آیند و موانع صادراتی مانند وضع عوارض، در حالی ایجاد می شود که تاثیر مستقیم در سودآوری شرکت‌ها دارد.

    طاهری در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه سیاست گذاری فولاد باید بر پایه تامین انرژی باشد، خاطرنشان کرد: اگر این انرژی تامین نشود صنعتگران در چند سال آینده مشکلات موجود به شدت افزایش خواهد یافت.

    ابن کارشناس صنعت فولاد ادامه داد: مگر از نیمه فروردین سال جاری مسئولان وزارت نیرو یکی پس از دیگری خبر از اجرای برنامه‌هایی نمی‌دادند که تابستان بدون خاموشی را برای تابستان ۱۴۰۲ رقم خواهد خورد.

    وی با اشاره به تراز نبودن زنجیره تولید فولاد و ضرورت پیدا کردن راهکاری برای بالانس آن، عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد کیفیت سیاست‌گذاری ستاد تنظیم بازار در سال‌های اخیر به آشفتگی بازار فولاد دامن زده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.