تحلیل و بررسی روند قیمت آهن
  • 5 خرداد 1400 ساعت: 22:20
  • شناسه : 1020
    بازدید 138
    5
    روند قیمت‌ها در بازار آهن و فولاد

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، در روز گذشته شاهد نزولی بودن نرخ ارز در بازار بودیم. در ساعاتی از روز با ۲۰۰ تومان کاهش، نرخ ارز به رقم ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده بود، اما در بازار مقاطع فولادی با افزایش محدود قیمت‌ها مواجه شدیم. آمارها از روند قیمت‌های جهانی در بازار خارجی نشان از نزولی بودن […]

    منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، در روز گذشته شاهد نزولی بودن نرخ ارز در بازار بودیم. در ساعاتی از روز با ۲۰۰ تومان کاهش، نرخ ارز به رقم ۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده بود، اما در بازار مقاطع فولادی با افزایش محدود قیمت‌ها مواجه شدیم.

    آمارها از روند قیمت‌های جهانی در بازار خارجی نشان از نزولی بودن قیمت‌ها در حوزه سنگ آهن نسبت به سایر حوزه‌ها دارد. آمارهای منتشر شده از سوی متال بولتن نشان دهنده کاهش ۱۴ دلاری بیلت CIS دریای سیاه و رسیدن آن به رقم ۶۹۹ دلار بر اساس هر تن می‌باشد. از سوی دیگر تقاضا در بازار نیز همچنان دیده نمی‌شود اما موضوعی که زمینه افزایش قیمت مقاطع را فراهم کرده است، افزایش سه درصدی نرخ شمش در بورس کالا می‌باشد.

    طبق آمارهای منتشر شده، فاصله بین قیمت شمش و قیمت صادراتی به چیزی حدود ۱۰ درصد رسیده است، اما در این میان تولیدکنندگان بدون در نظر گرفتن شرایط بازار بازار و همچنین روند کاهشی قیمت‌های جهانی و به این دلیل که به واسطه رعایت کف عرضه مجوز صادرات دریافت می‌کنند، به اعلام نرخ پایه شمش در نزدیکی سقف دامنه اقدام می‌کنند.

    بر همین اساس و با توجه به مطالب ذکر شده، در بازار آهن شاهد افزایش قیمت‌ها و حتی اعلامی دوم یا سوم قیمت از سوی مبادی فروش و اقدام به افزایش قیمت در حوزه‌های مختلف بودیم.

    قیمت میلگرد روز گذشته از سوی تولیدکنندگان این محصول با ۵۰ الی ۳۵۰ تومان کاهش اعلام شد و تعداد اندکی نیز بدون تغییر قیمت‌های خود را اعلام کردند. برخلاف هفته های اخیر که میلگرد راد همدان پیشتاز قیمت میلگرد بود، اما این روزها شرکت فولاد گلستان قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۴ خود را با نرخ ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده است. 

    در بازار نبشی و ناودانی، برخی از تولیدکنندگان این بخش به اعلام قیمت دوم و سوم اقدام کردند و به این واسطه قیمت نبشی حدود ۱۰۰ الی ۳۵۰ تومان افزایش یافت. لازم به ذکر است که قیمت سپری و قیمت ناودانی نیز روز گذشته روندی صعودی را تجربه کردند. سپری چیزی حدود ۴۰۰ تومان و ناودانی نیز حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.