عدم توانایی مردم برای خرید آهن‌آلات
  • 18 خرداد 1400 ساعت: 22:46
  • شناسه : 1421
    بازدید 138
    4
    کاهش قدرت خرید آهن توسط مردم

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، بررسی‌ها در بازار آهن نشان از آن دارد که وضعیت بازار در روز گذشته برای خریداران مطلوب نبوده است. رشد بی وقفه قیمت‌ها در بازار آهن باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است. با وجود اینکه نرخ دلار با کاهش حدود ۱۴۰ تومانی به نرخ ۲۴ هزار و ۳۰ […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، بررسی‌ها در بازار آهن نشان از آن دارد که وضعیت بازار در روز گذشته برای خریداران مطلوب نبوده است. رشد بی وقفه قیمت‌ها در بازار آهن باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است.

    با وجود اینکه نرخ دلار با کاهش حدود ۱۴۰ تومانی به نرخ ۲۴ هزار و ۳۰ تومان رسید و از سوی دیگر گزارشات متال بولتن نیز از کاهش ۴۵ دلاری قیمت بیلت ایران و رسیدن آن به رقم ۶۳۰ دلار حکایت دارد، اما قیمت انواع آهن‌آلات همچنان با دریافت برخی از سیگنال‌های افزایشی، در مسیر صعودی قرار دارد.

    در معاملات هفته جاری قیمت پایه شمش، ۱۳ هزار و ۲۴۵ تومان تعیین شد که رقم مذکور از شمش صادراتی CIS چیزی حدود ۵۴ تومان و همچنین از نرخ شمش صادراتی ایران نیز حدود ۴۴۶ تومان بیشتر می‌باشد.

    در شرایطی افزایش نرخ پایه شمش و گرانتر بودن آن از قیمت‌های جهانی تداوم دارد که وضعیت موجود در بازار آهن نشان‌دهنده ادامه‌دار بودن نبود تقاضای واقعی در بازار و همچنین ناتوانی در برابر قیمت‌های موجود می‌باشد. 

    همانگونه که در گزارشات پیشین نیز ذکر شده است، بازار در برابر کاهش قیمت‌ها در حالت خنثی قرار گرفته و هیچگونه واکنشی نشان نمی‌دهد و فقط نسبت به عواملی که منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شوند، تحریک می‌گردد. با این تفاسیر، افزایش قیمت پایه سیگنالی برای افزایش قیمت مقاطع شد و همین امر موجب شد تا در قیمت‌های روزانه آهن‌آلات که از سوی تولیدکنندگان این حوزه اعلام می‌شود، افزایش در قیمت‌ها اعمال شود.

    قیمت میلگرد از سوی شرکت‌هایی که در این حوزه فعال هستند به واسطه سیگنال افزایشی که به آن اشاره شد، چیزی حدود ۵۰ الی ۲۰۰ تومان افزایش یافت. لازم به ذکر است که بسیاری از تولیدکنندگان میلگرد، به اعلام چندین باره قیمت محصولات خود اقدام کردند و به تبع آن قیمت‌های خود را افزایشی اعلام کردند. برخی نیز قیمت‌های خود را بدون تغییر اعلام و محصولات خود را روانه بازار کردند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.