توافقات بزرگ فولادسازان در بازار بورس
  • 6 تیر 1400 ساعت: 23:29
  • شناسه : 1935
    بازدید 162
    14
    توافقات فولادسازان در بورس

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو جناب آقای میر صباغ در همایشی در رابطه با تعامل بین سنگ آهن و فولاد در تالار بورس این گونه بیان کرد که راه تعیین قیمت سنگ آهن فقط عرضه در بورس کالاست. پیشنهاد ایشان این بود که پس از کشف قیمتی در بورس کالا که […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو جناب آقای میر صباغ در همایشی در رابطه با تعامل بین سنگ آهن و فولاد در تالار بورس این گونه بیان کرد که راه تعیین قیمت سنگ آهن فقط عرضه در بورس کالاست. پیشنهاد ایشان این بود که پس از کشف قیمتی در بورس کالا که در واقع بر مبنای عرضه و تقاضای بازار انجام می شود، بایستی فولادسازان و سنگ آهنی ها قرار دادهای بلند مدت منعقد کنند تا بدین وسیله تعادلی مطلوب در بازار و روند تولید مهیا شود.

    وی در ادامه افزود که توافق فی مابین فولادسازان و واحدهای سنگ آهنی، در سال ۹۷ به خوبی انجام شد و مفاد آن که شامل فرمول قیمتی کنسانتره ۱۶ درصد شمش خوزستان، گندله ۲۳/۵ درصد شمش خوزستان و آهن اسفنجی ۵۰ درصد شمش خوزستان بود تایید و توافق شد.

    با این حال متاسفانه در سال های ۹۸ و ۹۹ شاید مذاکرات آنچنان که باید شکل نگرفت و در نهایت امر دیوان عدالت اداری نامه وزارت صمت را در زمینه تثبیت قیمتی ابطال نمود. آنچه که پر اهمیت است برنامه چین در جهت واردات قراضه بصورت گسترده است. این امر می تواند قیمت سنگ آهن در دنیا را کاهش دهد.

    امیرصباغ اشاره کرد که وقتی صحبت از بازار جهانی است، دیگر توزیع سود یکسان در زنجیره، معنا و مفهومی ندارد. در دنیا بیشترین سود به معدن کاران تعلق دارد؛ این چنین است که وقتی در قالب جهانی صحبت می کنیم نباید در انتظار توزیع یکسان در زنجیره باشیم.

    در ادامه ایشان بیان داشت که طی تحولات صورت گرفته در سال های اخیر که ناشی از بحران کرونا بوده است، تولید سنگ آهن، زغال سنگ و قراضه در دنیا کاهش یافت. در حقیقت بازار جهانی از نظر عرضه با محدودیت مواجه شد، از این رو دولت ها ناچار شدند جهت خروج از رکود؛ به بازار، نقدینگی تزریق کنند. 

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.