حرکتی مثبت در جهت تعیین نرخ پایه شمش
  • 8 تیر 1400 ساعت: 0:47
  • شناسه : 1964
    بازدید 126
    7
    تعیین نرخ پایه شمش

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، نحوه محاسبه قیمت شمش بلوم و مقاطع فولادی در بورس کالا طی یک ابلاغیه منتشر شد. شرح ابلاغیه بدین صورت است که در بازه مثبت و منفی ۳ درصد کشف قیمت شده است. آنچه که پر اهمیت است در هفته گذشته اولا نسبت معامله به عرضه و ثانیا نسبت […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، نحوه محاسبه قیمت شمش بلوم و مقاطع فولادی در بورس کالا طی یک ابلاغیه منتشر شد. شرح ابلاغیه بدین صورت است که در بازه مثبت و منفی ۳ درصد کشف قیمت شده است. آنچه که پر اهمیت است در هفته گذشته اولا نسبت معامله به عرضه و ثانیا نسبت عملکرد هر عرضه کننده در مقایسه با سایر عرضه کنندگان دو فاکتور پراهمیت تعیین شد.

    طی این ابلاغیه حداقل عرضه ی قابل قبول، کف عرضه تعیین شده است. در پی این ابلاغات ذهنیتی مبنی بر تعدیل قیمت ها در بین بازاریان به چشم می خورد.

    اگر چه مصوبه ای که پیشتر در بورس کالا تحت عنوان تعیین قیمت پایه شمش و محصولات فولادی ابلاغ شد، وابستگی بهای عرضه این محصولات به نرخ ارز و قیمت های جهانی را متعادل تر کرد، اما افت نرخ نسبت به کاهش قیمت جهانی را با محدودیت مواجه ساخت.

    البته قابل توجه است که نرخ ارز نیمایی هم بر این بازار اثرات خود را دارد. در شرایط فعلی بورس کالا ابلاغیه نحوه تعیین قیمت پایه ی خود را مجددا بازبینی کرده و این روند امید را به ارمغان آورده است. البته رهگیری نتایج ابلاغیه دستورالعمل جدید امکان پذیر نمی باشد. لیکن اظهار نظر دقیق در این باره پس از اجرای مصوبات آن انجام خواهد شد. انتظار داریم در صورتی که ایراداتی احتمالا در اجرای مصوبات رویت شد؛ بی درنگ بورس کالا در صدد رفع آن اقدام نماید، چرا که کوچکترین قصوری در این امر می تواند زیان کلانی در بخش تولیدکنندگان یا صادر کنندگان کشور بینجامد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.