فاصله کم قیمت شمش و میلگرد در بورس
  • 13 تیر 1400 ساعت: 1:12
  • شناسه : 2095
    بازدید 126
    4
    فاصله قیمت شمش و میلگرد

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، حد فاصل ۳ درصدی نرخ پایه شمش و میلگرد تعادل و حاشیه سود نوردکار را با مخاطراتی همراه کرده است. عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور جناب آقای نادر سلیمانی در این رابطه بیان کرد که اختلاف قیمتی شمش و میلگرد کم است و همین امر در نهایت باعث آسیب دیدن نوردکاران می‌شود. […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، حد فاصل ۳ درصدی نرخ پایه شمش و میلگرد تعادل و حاشیه سود نوردکار را با مخاطراتی همراه کرده است. عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور جناب آقای نادر سلیمانی در این رابطه بیان کرد که اختلاف قیمتی شمش و میلگرد کم است و همین امر در نهایت باعث آسیب دیدن نوردکاران می‌شود.

    هم اکنون فولادسازان و نوردکاران در تلاشند راهی مناسب برای قیمت‌گذاری شمش فولادی در بورس بیابند. به گفته نادر سلیمانی در مورد شیوه جدید قیمت‌گذاری شمش و مقاطع فولادی در بورس کالا بحث بسیار قابل توجه این است که قیمت میلگرد و شمش در بورس کالا خیلی بهم نزدیک شده است و در پی همین مساله سطح تقاضا برای خرید میلگرد بسیار کم شده است. در حال حاضر حد فاصل قیمت شمش و میلگرد، ۳ درصد می باشد. واضح است که این میزان اصلا برای تولیدکنندگان میلگرد منطقی نیست.

    قیمت‌گذاری شمش و میلگرد باید به صورتی انجام شود که حد فاصل نرخ این دو محصول ۷ الی ۱۰ درصد باشد تا کارخانه های نورد و تیرآهن بتوانند در این بازار با رقابت سنگین دوام آورند اما در حال حاضر این چنین نیست و می دانیم بخش عظیمی از این مساله به نحوه ی قیمت گذاری در بورس کالا و سیاست گذاری وزارت صمت مرتبط می باشد. 

    در نهایت امر هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد و نوردکاران نشست‌هایی مشترک برگزار کردند که در این نشست‌ها یک راه حل منطقی در نظر گرفته شد. راه حل بدین شرح است که تولیدکنندگان فولاد و تولیدکنندگان نوردکار طی مکاتباتی با وزارت صمت تقاضا نمایند که این مسئله بصورت مو شکافانه مورد بررسی قرار گیرد. سرانجام این تصمیم در ساز و کار انجمن تولیدکنندگان فولاد قرار داده شد تا بدینوسیله تفاوت قیمتی شمش و میلگرد حل و فصل و قیمت‌ها تعدیل گردد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.