روند نرخ ارز و بورس در بازار آهن‌آلات
  • 13 اردیبهشت 1400 ساعت: 21:55
  • شناسه : 289
    بازدید 116
    2
    نرخ ارز + بورس + آهن‌الات

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، پیش‌بینی شده بود که قیمت‌ها در بازار آهن به تاثیر از مذاکرات وین با کاهش همراه شود. از قضا در روزهای اخیر، اخبار منتشر شده از سمت رسانه‌های اروپایی و روسی پیرامون همین موضوع باعث کاهشی شدن نرخ دلار و واردن شدن آن در کانال 22 هزار تومان شد. […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، پیش‌بینی شده بود که قیمت‌ها در بازار آهن به تاثیر از مذاکرات وین با کاهش همراه شود. از قضا در روزهای اخیر، اخبار منتشر شده از سمت رسانه‌های اروپایی و روسی پیرامون همین موضوع باعث کاهشی شدن نرخ دلار و واردن شدن آن در کانال 22 هزار تومان شد. از سوی دیگر بورس کالا باز هم در حدود یک درصد قیمت پایه شمش فولادی را افزایش داد. البته لازم به ذکر است که برای معاملات این هفته با توجه به کاهش قابل توجه فاصله میان شمش و مقاطع، بورس کالا دامنه نوسان مثبت و منفی 3 درصد را برای مقاطع اعلام کرده است.

    نکته دیگر آن است که با کاهش نرخ ارز و همچنین شرایط رکودی که در بازار حکم فرما شده است، به نظر نمی‌رسد که هفته جاری فاصله شمش و مقاطع بیشتر شود.

    با بررسی شرایط بازار روز گذشته دریافتیم که قیمت‌های اعلامی از سمت تولیدکنندگان انواع مقاطع فولادی با ثبات همراه بوده است. علاوه بر این، روزهای اخیر مشتری واقعی در این بازار مشاهده نمی‌شود و همه در انتظار مشخص شدن تکلیف مذاکرات و روند نرخ ارز و به واسطه این عوامل تعیین تکلیف بازار آهن هستند.

    اکثر تولیدکنندگان میلگرد در بازار روز گذشته قیمت‌های خود را بدون تغییر اعلام کردند. در این بین برخی نیز در حدود 50 تا 100 تومان قیمت محصولات تولیدی خود را افزایش دادند. علاوه بر این، برخی دیگر از تولیدکنندگان نیز در حدود 100 تا 200 تومان کاهش قیمت اعلام کردند. بالاترین نرخی که برای میلگرد 14 اعلام شد، 14,605 بود که مانند روزهای گذشته این نرخ مربوط به میلگرد کارخانه راد همدان بود.

    کلیه تولیدکنندگان مقاطع نبشی و ناودانی قیمت‌های خود را بدون تغییر اعلام کردند. کاهشی قیمتی در این مقاطع دیده نشده است. قیمت سپری هم که چند روزی بدون تغییر بود، در روز اخیر در حدود 100 تومان با کاهش همراه شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.