کسب سود خارج از بازار بورس سنگ‌آهن
  • 17 اردیبهشت 1400 ساعت: 0:59
  • شناسه : 383
    بازدید 184
    7
    سودجویی در بازار سنگ‌آهن

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، در سال‌های گذشته دولت با دخالت‌های خود در قیمت‌گذاری دستور نرخ مواد اولیه فولادی مانند سنگ‌آهن مانعی برای روشن شدن و شفافیت در نرخ آن شده است. کارشناس بازارهای کالایی، جناب آقای احمد بیات پیرامون این موضوع بیان کرد که ضرر این مسئله برای سهامداران است، از سهامداران سهام […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    بر اساس گزارش رسانه خبری پولادنیوز، در سال‌های گذشته دولت با دخالت‌های خود در قیمت‌گذاری دستور نرخ مواد اولیه فولادی مانند سنگ‌آهن مانعی برای روشن شدن و شفافیت در نرخ آن شده است.

    کارشناس بازارهای کالایی، جناب آقای احمد بیات پیرامون این موضوع بیان کرد که ضرر این مسئله برای سهامداران است، از سهامداران سهام عدالت گرفته تا افرادی که در بورس، سهام شرکت‌های معدنی را خریده‌اند. اکثر این سهامداران مردم هستند. قطعا عرضه سنگ‌آهن در بورس کالا به نفع سهامداران خواهد بود.

    احمد بیات در پاسخ به این سوال که عرضه سنگ‌آهن در بورس کالا به چه اندازه برای مصرف‌کننده نهایی سود دارد، بیان کرد: “هر کالایی که بخواهد در بورس کالا عرضه شود پیش‌نیازهایی دارد و بایستی برای این کالا کشف نرخ‌های شفاف و صحیح صورت گیرد. قطعا عرضه سنگ‌آهن در بورس کالا نیز از این دیدگاه اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا کشف قیمت‌ها و شفافیت در قیمت‌گذاری حلقه‌های مختلف زنجیره فولاد بسیار مهم و حائز اهمیت است.”

    کارشناس بازارهای کالایی در ادامه افزود که مورد دیگری که در عرضه کالاها در بورس وجود دارد، این است که برخی کالاها قبل از عرضه در بورس متقاضی دارند ولی با ورود به بورس کالا متقاضی برای این کالاها یافت نمی‌شود که این اتفاق بسیار عجیب است و قطعاً اگر دلیل این موضوع مشخص شود بسیاری از مشکلات در این حوزه حل خواهد شد.

    احمد بیات در مورد موانعی که در عرضه سنگ‌آهن در بورس کالا وجود دارد، اشاره کرد که شیوه‌هایی برای معاملات سنگ‌آهن در خارج از بورس کالا وجود دارد. در صورتی که بخواهیم به صورت روشن در این مورد صحبت کنیم، باید بگوییم که در این معاملات سود بالاتری نصیب برخی از تولیدکننده‌ها خواهد شد. این در حالی است که به وسیله بورس، آمارها شفاف می‌شود و دیگر خبری از آن فضای مبهم بازارهای سنتی نمی‌باشد. در این صورت برخی از تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند که کلیه اطلاعات خود را به گوش مردم و عموم نرسانند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.