آینده روشن شاخص بورس علی رغم افزایش نرخ انرژی و ضرر فولادی ها
  • 5 دی 1400 ساعت: 13:06
  • شناسه : 7278
    بازدید 1166
    6

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، احمد جانجان، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با چشم انداز سهام شرکت های فولادی در بازار بورس اظهار داشت: با توجه به برنامه هایی که در بودجه سال 1401 در رابطه با افزایش نرخ انرژی و خوراک صنایع در نظر گرفته شد، در بازار سرمایه شرکت‌های تولیدکننده شمش القایی با […]

    نویسنده : واحد خبر منبع : پولادنیوز
    پ
    پ

    به گزارش رسانه خبری پولادنیوز، احمد جانجان، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با چشم انداز سهام شرکت های فولادی در بازار بورس اظهار داشت:

    با توجه به برنامه هایی که در بودجه سال 1401 در رابطه با افزایش نرخ انرژی و خوراک صنایع در نظر گرفته شد، در بازار سرمایه شرکت‌های تولیدکننده شمش القایی با ضرر هایی مواجه خواهند شد.

    برخی از شرکت‌هایی که نیمه دولتی هستند نیز مانند آهن و فولاد ارفع با مشکلات و موانعی رو به رو می شوند.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به سرمایه بالایی که شرکت فولاد مبارکه اصفهان در اختیار دارد و سرمایه گذاری هایی که در زمینه تامین زنجیره فولاد انجام داده است، اثر افزایش نرخ انرژی بر این شرکت ها تقریبا بسیار کم می باشد.

    با توجه به اینکه بازبینی هایی در بازار سرمایه صورت گرفته، میتوان گفت سرمایه گذاری در برخی از سهام های فولادی نمیتوانند ریسک زیادی را در پی داشته باشد.

    وی در ادامه افزود: افرادی که سهام هایی در این بازار داشته اند و به امید رشد این بازار و بازگشت بورس به دوران اوج خود این سهام ها را نفروخته اند، بهتر است سهام های خودرا نفروشند و تا انتهای سال صبر کنند تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.

     وی در انتها ضمن حمایت از پیشنهاد وزیر اقتصاد در رابطه با کمک به بازار سرمایه و به خصوص بخش مربوط به صندوق توسعه بازار، افزود:

    این برنامه و پیشنهادها قطعا در صورتی که به آنها جامه عمل پوشانده شود، در راستای مثبت کردن بازار تاثیر گذار و مفید خواهند بود.

    البته باید توجه داشت که این موارد مربوط به بودجه سال 1401 است و در حال حاضر باید تا وارد شدن مقداری ارز به بازار سرمایه و برطرف شدن این تردید ها منتظر ماند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.